Bli kjent med meg!

Litt om meg

Jeg er 34 r, og bor p Vlerenga med snnen min og hunden vr. Jeg fikk diagnose fibromyalgi i 2007, etter flere r med plager. Kort sagt har jeg brukt de siste 2 rene p lre s mye som mulig om sykdommen, for kunne leve med den p best mulig mte (uten medisiner). I oktober i fjor var jeg n mned p opptreningssenteret Jely Kurbad, og fikk bde strre forstelse for sykdommen og et godt grunnlag treningsmessig for komme meg videre. Siden da har jeg brukt mye tid p variert trening, og Elixia er n mitt andre hjem.

Mlet mitt har hele tiden vrt komme ut i full jobb igjen. Legen som diagnostiserte meg mente at det var et lite sannsynlig scenario, men jeg er positiv og optimistisk, og mener at man klarer det man vil. Riktignok har jeg mttet lre meg tlmodighet, og innse at enkelte ml m vre langsiktige. N har jeg allikevel gtt fra vre mer eller mindre sengeliggende i slutten av 2006/begynnelsen av 2007 til trene minst 5 dager i uka og i tillegg ha overskudd til andre ting. Det har vrt en lang og frustrerende prosess, men jeg nrmer meg mlet! Fra november skal jeg over p attfring, og fra februar begynner jeg med omskolering for bli personlig trener.


Tanken bak bloggen

Denne bloggen er ment vre et innblikk i livet mitt, med fokus p trening og kosthold, og veien mot mlet. Det vil helt sikkert bli innslag av andre ting jeg interesserer meg for, som musikk, litteratur, film, sprk, samfunn, filosofi og psykologi, i tillegg til sm anekdoter fra hverdagen. Frst og fremst skriver jeg for min egen del, og for at vennene mine skal kunne flge med p hva som skjer i livet mitt, men ogs for at andre som er i en lignende situasjon som meg kanskje skal kunne plukke opp (eller gi) noen tips p veien.


Treningen min

Jeg trener for forebygge smerter, og ha overskudd til vre mamma, venninne og etter hvert student/arbeidstaker. Treningen er variert innen kondisjon, styrke og smidighet. Jeg benytter meg ofte av forskjellige timer p Elixia, og vil etter hvert skrive mer detaljert om disse.


Kostholdet mitt

Dette er lst basert p Fedon Lindbergs anbefalinger, og jeg har prvd meg fram for finne ut hva som passer meg best. Jeg spiser mye grnnsaker, frukt, br, kylling, fisk, bnner og ntter, og en del melkeprodukter. Jeg holder meg unna sukker og stningsstoffer (i s stor grad som mulig), og spiser svrt lite poteter og ris, og sjelden eller aldri produkter som inneholder mel. Jeg drikker vann og kaffe. Grunnene til at jeg holder meg til dette kostholdet er delvis at det virker smerteforebyggende, og delvis at jeg rett og slett fungerer bedre med det fysisk og psykisk. Jeg er for eksempel helt kvitt migreneanfallene som jeg hadde gjennomsnittlig n gang i mneden tidligere.


Dette var en kjapp introduksjon. Da vil jeg herved nske dere velkommen inn i livet mitt!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

34, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste r.

Kategorier

Arkiv

hits