Xycling Intervall (spinning)

Grsdagens trening var Xycling Intervall (55 minutter) med Stig som instruktr. Jeg var p denne timen for frste gang forrige lrdag (med annen instruktr), og var da litt uforberedt p hvor hard den faktisk er. Jeg troppet opp ved godt mot i gr, denne gangen mentalt forberedt p at det ville bli bde kjempetft og givende. Stig viste seg vre en morsom og krevende instruktr, helt perfekt for denne timen! Musikken var variert og lett flge takten til, noe som gjr treningen vanvittig mye enklere gjennomfre nr man virkelig presser seg hardt. Vi startet med oppvarming, deretter kjrte vi fem harde intervaller, med aktive pauser i mellom. Intervallene varierte fra 5 til 7 minutter, og pausene var p ca 3 minutter hver. P slutten av siste intervall funderte jeg p om jeg ville overleve, noe jeg syns er en god pekepinn p om jeg har tatt i nok. Dt, og at jeg er sprutrd i trynet og svetten renner da.

Hvis du aldri har vrt p xycling/spinning fr er ikke dette stedet starte. Det kan ta motivasjonen fra hvem som helst. Men er du i relativt god form, har trent kondisjon over en periode, og vil ha en effektiv time er dette midt i blinken. Fordelen med innendrs sykkeltimer som kondisjonstrening er at man ikke belaster knr og ankler, og man kan tilpasse hyden p styret og setet for unng belastning p vond rygg, skuldre og nakke. Man kan ogs tilpasse motstanden etter egen form.

Jeg begynte med xyclingtimer for bare noen uker siden. Jeg syns nemlig det s ulidelig kjedelig ut, s jeg utsatte prve det. N er jeg veldig glad for at jeg testet, for det er morsomt, hardt og timen gr kjapt! Det er mye bedre enn sitte og trkke p ergometersykkel alene, eller traske p tredemlla.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

34, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste r.

Kategorier

Arkiv

hits