Hjemmetrening

I går ble det hjemmetrening på meg. Startet med 15 minutter oppvarming til heftig musikk, deretter 25 minutter med styrke- og pilatesøvelser med ball og matte, og avsluttet med 20 minutter stretching. Hovedfokus for gårsdagens trening var smidighet, og jeg bruker tøyeøvelser satt opp av fysioterapeut. Jeg er veldig stiv i både ledd og muskulatur, men ser framgang fra uke til uke. Nå kan jeg strekke meg ca 15 cm lenger enn da jeg startet for nesten ett år siden! I tillegg har coremuskulaturen min blitt veldig mye sterkere, noe som gjør det lettere for meg å utføre alle slags øvelser riktig. Dette er viktig for å unngå feil belastning, spesielt i korsryggen. Anbefaler pilates eller yoga for dere som vil få sterkere coremuskulatur og bli smidigere samtidig. Man må ikke være slangemenneske for å delta på sånne timer/kurs, for man avpasser vanskelighetsgraden etter egen kropp. Det finnes utallige bøker om begge treningsformene, men jeg syns det er lettere å være med på timer/kurs og få rettledning av instruktør. Da får man også alternative øvelser hvis man har spesielle behov eller problemer, for eksempel kroniske skader eller funksjonshemminger.

2 kommentarer

Lotte.

21.sep.2009 kl.12:03

Jeg er blind, og går på Pilates,. Syns det fungerer veldig bra, og har en instruktør som er veldig god til å rettlede meg når det gjelder øvelsene:)
SV; Takk skal du ha. Ja, jeg håper ting løsner litt etterhvert. Det er jammen langt fra en dans på roser..

klem.

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

34, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste år.

Kategorier

Arkiv

hits