Hjemmetrening

I gr ble det hjemmetrening p meg. Startet med 15 minutter oppvarming til heftig musikk, deretter 25 minutter med styrke- og pilatesvelser med ball og matte, og avsluttet med 20 minutter stretching. Hovedfokus for grsdagens trening var smidighet, og jeg bruker tyevelser satt opp av fysioterapeut. Jeg er veldig stiv i bde ledd og muskulatur, men ser framgang fra uke til uke. N kan jeg strekke meg ca 15 cm lenger enn da jeg startet for nesten ett r siden! I tillegg har coremuskulaturen min blitt veldig mye sterkere, noe som gjr det lettere for meg utfre alle slags velser riktig. Dette er viktig for unng feil belastning, spesielt i korsryggen. Anbefaler pilates eller yoga for dere som vil f sterkere coremuskulatur og bli smidigere samtidig. Man m ikke vre slangemenneske for delta p snne timer/kurs, for man avpasser vanskelighetsgraden etter egen kropp. Det finnes utallige bker om begge treningsformene, men jeg syns det er lettere vre med p timer/kurs og f rettledning av instruktr. Da fr man ogs alternative velser hvis man har spesielle behov eller problemer, for eksempel kroniske skader eller funksjonshemminger.

2 kommentarer

Lotte.

21.sep.2009 kl.12:03

Jeg er blind, og gr p Pilates,. Syns det fungerer veldig bra, og har en instruktr som er veldig god til rettlede meg nr det gjelder velsene:)
SV; Takk skal du ha. Ja, jeg hper ting lsner litt etterhvert. Det er jammen langt fra en dans p roser..

klem.

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

34, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste r.

Kategorier

Arkiv

hits