Styrke & Core

Treningen i gr var Styrke & Core (55 minutter) med Ellen. Frst vil jeg si at Ellen nok er favorittinstruktren min. Hun er tff og krevende, blid og morsom (ok, alle instruktrene er blide da), spiller bra musikk, og har dessuten mange forskjellige timer. Jeg pleier vre med p Xycling, Just Dance, Flow med stor ball, og Styrke & Core med henne. Dessuten er hun hjelpsom og har gitt meg mange alternative velser nr det har vrt ndvendig.

Anywho, Styrke & Core er en time med vekter, manualer og stepkasse. Coredelen av treningen gr ut p koble inn balansen, og alts aktivere coremuskulaturen. "Trekk navlen inn mot korsryggen og hold den der!" Dette krever litt velse, og framgangen min p omrdet kommer nok mest av erfaring med pilates. I tillegg til fokusere p magemusklene gjr man velser som krever en del av balansen. Man bruker vekter og manualer som er relativt tunge, og for f mest mulig utbytte er det lurt flge timene minst n gang i uka. Da merker man fort at man blir sterkere, og at teknikken blir bedre for hver gang.

Vi trente 4 sets 10 reps. De tre frste settene hadde 3 velser, og det siste 2 velser. Vi dekket armer, skuldre, mage og bein. Alts en variert og helhetlig treningstime. Det er fjerde gang jeg er med, og jeg har allerede gtt opp 2 kg p manualene. Jeg bruker ikke vektstang pga en feilstilling i skulder- og albueledd i venstre arm, men bruker alternative velser for dekke de samme muskelgruppene som de andre nr de bruker stang. Det er en ganske hard time, man blir bde skikkelig andpusten og helt gel i musklene. Just the way I like it!

Jeg varmet for vrig opp med sykle 1 mil i rolig tempo (23 minutter 20 sekunder).

n kommentar

evag

22.sep.2009 kl.21:44

sv: Smoothie funker bra til frokost syns jeg ogs! Heldigvis har jeg en del br som jeg har plukket selv fra i sommer :) Bare synd jeg fikk i s lite blbr, er snart tomt jo..

Flink du er til trene da:) Trener du mest p treningssenter eller?

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

34, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste r.

Kategorier

Arkiv

hits