Endelig i gang igjen!

Trening uke 41

Onsdag

Easy Xycling med Renate (40 minutter) - dette var første trening etter 1,5 uke med forkjølelse, så jeg startet rolig. Timen er helt grei å kjøre gjennom, men ikke den morsomste (dvs hardeste) jeg vet. Jeg liker best instruktører som pusher skikkelig, og det gjør ikke Renate. Med tanke på at det er en Easy-time er det kanskje ikke så rart.

Stretching - hele programmet. Det var veldig deilig å gå gjennom hele tøyeprogrammet. Det har jeg virkelig savnet. Det gir avspenning både for muskler og hode.

Torsdag
Egentrening
Sykkel - 1 mil, 19 minutter 20 sekunder, motstand 13. Jeg tok ikke i alt jeg klarer, og syns i grunnen det var litt for lett, men valgte å ikke pushe meg til grensa helt ennå. Forkjølelsen henger fortsatt igjen som hoste og vond hals, uten at jeg merker noe til det på trening egentlig. Beina føltes lette, og pulsen gikk ikke over 170 i det hardeste partiet. Det er en grei pekepinn på at jeg ikke har gått tilbake noe særlig i form ved å være syk. Jeg ser nå at jeg, i rolige økter, bør ligge på rundt 19 minutter, og i harde testøkter bør klare rett i underkant av 18. Satser på at det går neste uke.

Situps: 25 x 2 vanlige, 30 x 2 sidelengs - disse gikk overraskende lett, men jeg valgte å ta det med ro her også.
Armhevinger: 8 x 3 fra knærne - jeg er helt elendig på armhevinger, men jobber med å bli bedre.
Planken: 30 sekunder x 2 - jeg bruker et alternativ til den vanlige (se bildet) planken, på grunn av betennelse i skulderledd. Jeg ligger på utstrakt på siden og løfter bena samlet så høyt jeg klarer og holder så lenge jeg klarer på hver side.
plank


Stretching: hele programmet

Fredag
Xycling (55 minutter) med Lena - fyttirakker'n! Denne timen var nesten like hard som intervalltimene, og Lene var veldig flink til å motivere gjennom hele den harde økta. Veldig, veldig fornøyd med timen! Og veldig, veldig sliten etterpå. Programmet var delt opp i oppvarming, tre bakketopper, to aktive pauser og nedtrapping. Bakketopp nr 2 var helt jævlig å komme seg gjennom. Den siste var bare bedre fordi jeg visste det var den siste, og at det ville bli mulig å puste igjen etterpå. Musikken var variert og god å sykle til, og timen gikk kjempefort! Dette blir en fast time på fredager for meg.

Stretching - hele programmet.

4 kommentarer

treningsstudiofordummies

10.okt.2009 kl.10:34

Steike du er flink! Jeg sliter med å overleve pilates etter halvannen uke borte fra trening.... Nuvel, jeg skylder på at du har ett års-tid forsprang ;-)

Signe67

10.okt.2009 kl.13:00

Hei :-) Godt at du er friskt igjen. Det er veldig lurt å ta det rolig med treingen i starten når man har vært syk en periode. Så flink du er! :-)

kaffedamen

11.okt.2009 kl.16:57

treningsstudiofordummies: Hehe, ja, nå som vanene er godt innarbeidet er det ikke snakk om å være flink lenger, syns jeg. Det går av seg selv.

kaffedamen

11.okt.2009 kl.16:59

Signe67: Takk, takk. :) Ja, jeg vet jeg har større problemer med å ta det med ro enn å ikke presse meg selv hardt nok, så jeg prøver å holde igjen litt når jeg skjønner med fornuften at det er det beste. ;)

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste år.

Kategorier

Arkiv

hits