Endelig i gang igjen!

Trening uke 41

Onsdag

Easy Xycling med Renate (40 minutter) - dette var frste trening etter 1,5 uke med forkjlelse, s jeg startet rolig. Timen er helt grei kjre gjennom, men ikke den morsomste (dvs hardeste) jeg vet. Jeg liker best instruktrer som pusher skikkelig, og det gjr ikke Renate. Med tanke p at det er en Easy-time er det kanskje ikke s rart.

Stretching - hele programmet. Det var veldig deilig g gjennom hele tyeprogrammet. Det har jeg virkelig savnet. Det gir avspenning bde for muskler og hode.

Torsdag
Egentrening
Sykkel - 1 mil, 19 minutter 20 sekunder, motstand 13. Jeg tok ikke i alt jeg klarer, og syns i grunnen det var litt for lett, men valgte ikke pushe meg til grensa helt enn. Forkjlelsen henger fortsatt igjen som hoste og vond hals, uten at jeg merker noe til det p trening egentlig. Beina fltes lette, og pulsen gikk ikke over 170 i det hardeste partiet. Det er en grei pekepinn p at jeg ikke har gtt tilbake noe srlig i form ved vre syk. Jeg ser n at jeg, i rolige kter, br ligge p rundt 19 minutter, og i harde testkter br klare rett i underkant av 18. Satser p at det gr neste uke.

Situps: 25 x 2 vanlige, 30 x 2 sidelengs - disse gikk overraskende lett, men jeg valgte ta det med ro her ogs.
Armhevinger: 8 x 3 fra knrne - jeg er helt elendig p armhevinger, men jobber med bli bedre.
Planken: 30 sekunder x 2 - jeg bruker et alternativ til den vanlige (se bildet) planken, p grunn av betennelse i skulderledd. Jeg ligger p utstrakt p siden og lfter bena samlet s hyt jeg klarer og holder s lenge jeg klarer p hver side.
plank


Stretching: hele programmet

Fredag
Xycling (55 minutter) med Lena - fyttirakker'n! Denne timen var nesten like hard som intervalltimene, og Lene var veldig flink til motivere gjennom hele den harde kta. Veldig, veldig fornyd med timen! Og veldig, veldig sliten etterp. Programmet var delt opp i oppvarming, tre bakketopper, to aktive pauser og nedtrapping. Bakketopp nr 2 var helt jvlig komme seg gjennom. Den siste var bare bedre fordi jeg visste det var den siste, og at det ville bli mulig puste igjen etterp. Musikken var variert og god sykle til, og timen gikk kjempefort! Dette blir en fast time p fredager for meg.

Stretching - hele programmet.

4 kommentarer

treningsstudiofordummies

10.okt.2009 kl.10:34

Steike du er flink! Jeg sliter med overleve pilates etter halvannen uke borte fra trening.... Nuvel, jeg skylder p at du har ett rs-tid forsprang ;-)

Signe67

10.okt.2009 kl.13:00

Hei :-) Godt at du er friskt igjen. Det er veldig lurt ta det rolig med treingen i starten nr man har vrt syk en periode. S flink du er! :-)

kaffedamen

11.okt.2009 kl.16:57

treningsstudiofordummies: Hehe, ja, n som vanene er godt innarbeidet er det ikke snakk om vre flink lenger, syns jeg. Det gr av seg selv.

kaffedamen

11.okt.2009 kl.16:59

Signe67: Takk, takk. :) Ja, jeg vet jeg har strre problemer med ta det med ro enn ikke presse meg selv hardt nok, s jeg prver holde igjen litt nr jeg skjnner med fornuften at det er det beste. ;)

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste r.

Kategorier

Arkiv

hits