Tre treningsøkter

Denne uka har vært veldig stressende og krevende psykisk, og jeg kjenner at det påvirker treningen min. Jeg mister lett fokus, og kroppen min er ikke helt med. Musklene er stive og vanskelig, og det er et ork å komme seg av gårde. Men trene må jeg. Ingen kjære mor. Jeg vet jo også at treningen hjelper mot angsten, så det er bare å holde ut.

Onsdag
Styrke & Core Basic (40 minutter) med Renate. Dette er en styrketime uten manualer og vekter. Instruktøren guidet oss gjennom enkle, men effektive, øvelser der vi brukte egen kroppsvekt som motstand. Vi brukte også stepkasse til noen av øvelsene. Jeg syns timen var rolig og behagelig, og ikke spesielt utfordrende. Den gir gode tips til egentrening, og er et fint alternativ hvis jeg trenger en rolig økt midt i uka. Jeg syklet noen kilometer etter timen for å bli skikkelig varm, og så brukte jeg god tid på tøyingen. Renate komplimenterte meg dessuten etter trening og sa at jeg har et "veldig flott skulderparti!". Det var jo hyggelig (og litt overraskende) å høre, med tanke på at jeg har en feilstilling i venstre skulder og albue, sånn at jeg kan se litt skjev ut. Det har for øvrig blitt bedre etter en del styrke- og coretrening.

Torsdag
Egentrening på sykkel. Syklet 2 mil i moderat tempo (42 minutter og 22 sekunder). Grei, om enn litt uinspirert, gjennomføring. Presset meg ikke på tida, men fokuserte på distansen. Satt og hørte på Helene Uri fortelle om språk, og det var vel så bra som å høre på musikk til denne økta. Gikk gjennom hele stretchingprogrammet mitt etterpå, og syns kroppen var litt mindre motvillig enn dagen før.

Fredag
Power-time med Nina (55 minutter). Om mulig enda mindre fokusert enn tidligere i uka, og litt trøtt og sliten etter første dag på jobb på flere måneder. Timen var ikke særlig inspirerende i seg selv heller. Vi trente én og én muskelgruppe, med mange pauser i musikken og lite flyt i treningen. Oppvarmingen var så som så, jeg var ikke varm før langt ut i 3. set. Instruktøren løp dessuten bort til cd-spilleren mellom hvert set for å skifte sang. Jeg fikk for så vidt trent styrke, men jeg kommer ikke til å gjenta denne timen (med samme instruktør). Da er det bedre med en egentreningsøkt. Etterpå syklet jeg noen minutter på spinningsykkel (ergometersykkelsetet fristet ikke etter de 2 milene i går), sånn at jeg skikkelig varm til stretchingen. Jeg gjennomførte, men ikke skikkelig, for tankene mine var et helt annet sted.

betterdays

2 kommentarer

Lotte.

24.okt.2009 kl.10:40

Kjenner meg igjen i det å være uengasjert i treninga, men du skal allikevel ha creds for å ha gjennomført i det hele tatt. Er ikke alltid så lett, det.

kaffedamen

24.okt.2009 kl.10:43

Lotte.: Nei, det er vanskelig når man er lite fokusert og motivert fra før, og så får har en instruktør som ikke klarer å skape flyt og engasjement i timen. Men men, det er bare å stå på, motivasjonen kommer tilbake etter hvert.

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste år.

Kategorier

Arkiv

hits