Jula

Vel, julestria har tatt en god jafs av treninga, noe jeg merker godt i ryggen. Jeg har jo på ingen måte vært inaktiv, men turer med bikkja og bæring/pakking av gaver er ikke helt det samme som en skikkelig treningsøkt. Jeg trøster meg med at det snart er hverdag, og at ryggen bli bedre når jeg kommer inn i rutinene igjen. I dag tok jeg en økt hjemmetrening, for at sønnen min skulle få anledning til å være ute så mye som mulig i snøen.

Knebøy - 20 x 2
Knebøy med balanse - 20
Spensthopp (helt opp, helt ned i armhevingposisjon) - 10 x 3
Nedre mage-øvelse 1 - 10 x 2
Nedre mage-øvelse 2 (senke ett og ett bein) - 10 x 2


Bekkenøvelse - 10 x 2 rolige utpust
Planken - 25 rolige utpust
Sidelengs planke - 5 x 2 rolige utpust (veldig tungt på venstre side)

Yoga - 10 minutter fra dvd'en

Det var en kjapp og grei treningsøkt, men ikke like effektivt som å trene på Elixia. Jeg prøver å unngå trene hjemme så langt det er mulig, for jeg får ikke nok ut av det. Men det er selvsagt mye bedre enn ingenting. ;)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste år.

Kategorier

Arkiv

hits