Trening 2010

2010 blir et år med mer målrettet trening enn jeg har hatt hittil. Så langt har jeg bare trent for å holde meg symptomfri, bli sterkere og mer utholdende. Det har fungert fint, syns jeg. Men i august 2010 skal jeg delta i Birkebeinerrittet for første gang, og selv om målet mitt bare er å gjennomføre dette første året vil jeg selvsagt være så forberedt som mulig. I tillegg håper jeg jo på at jeg skal kunne begynne med personlig trener-utdannelse i løpet av våren, og vil være i form til det også.

Flertallet av øktene blir lengre enn i år. Det blir mer fokus på sykling spesielt, med minst én langkjøringsøkt (3+ mil) i uka, og 2-3 kortere økter. Jeg vil fortsette med styrketrening ca 3 dager i uka, men variere øvelsene mer enn jeg har gjort i år. Hovedfokus vil ligge på core, men treningen skal fortsatt være helhetlig. Jeg kommer til å bruke mer tid på yoga, pilates og stretching, for å øke smidigheten.

Delmål vinter
Sykkel
1 mil - 17 minutter innen 1.februar
2 mil - 40 minutter innen 1.februar
3 mil - (må testes før jeg setter mål)

Styrke
Planken - 35 x 3 rolige utpust innen 1.mars
Sidelengs - 15 x 2 (pr side) rolige utpust innen 1.mars
Armhevinger - 20 x 3 innen 1.mars

Yoga
2 økter pr uke hele januar, februar og mars

Jeg skal kjøpe meg en notatbok/kalender som skal være trenings- og motivasjonsdagbok, for lettere å kunne følge med på framgang og motbakker. Til nå har jeg bruke en notatbok jeg bruker til alt mulig, og det er ikke oversiktiglig nok for det jeg vil oppnå de neste månedene. Hvis jeg får ordnet meg skiutsyr blir det noe langrenn innimellom også, men da sammen med sønnen min, så det blir ikke trening i den forstand.

2 kommentarer

Silje

26.des.2009 kl.19:13

Så gøy, dette klarer du..:D

kaffedamen

26.des.2009 kl.20:13

Silje: Jepp, det skal bra det. ;)

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste år.

Kategorier

Arkiv

hits