Trening 2010

2010 blir et r med mer mlrettet trening enn jeg har hatt hittil. S langt har jeg bare trent for holde meg symptomfri, bli sterkere og mer utholdende. Det har fungert fint, syns jeg. Men i august 2010 skal jeg delta i Birkebeinerrittet for frste gang, og selv om mlet mitt bare er gjennomfre dette frste ret vil jeg selvsagt vre s forberedt som mulig. I tillegg hper jeg jo p at jeg skal kunne begynne med personlig trener-utdannelse i lpet av vren, og vil vre i form til det ogs.

Flertallet av ktene blir lengre enn i r. Det blir mer fokus p sykling spesielt, med minst n langkjringskt (3+ mil) i uka, og 2-3 kortere kter. Jeg vil fortsette med styrketrening ca 3 dager i uka, men variere velsene mer enn jeg har gjort i r. Hovedfokus vil ligge p core, men treningen skal fortsatt vre helhetlig. Jeg kommer til bruke mer tid p yoga, pilates og stretching, for ke smidigheten.

Delml vinter
Sykkel
1 mil - 17 minutter innen 1.februar
2 mil - 40 minutter innen 1.februar
3 mil - (m testes fr jeg setter ml)

Styrke
Planken - 35 x 3 rolige utpust innen 1.mars
Sidelengs - 15 x 2 (pr side) rolige utpust innen 1.mars
Armhevinger - 20 x 3 innen 1.mars

Yoga
2 kter pr uke hele januar, februar og mars

Jeg skal kjpe meg en notatbok/kalender som skal vre trenings- og motivasjonsdagbok, for lettere kunne flge med p framgang og motbakker. Til n har jeg bruke en notatbok jeg bruker til alt mulig, og det er ikke oversiktiglig nok for det jeg vil oppn de neste mnedene. Hvis jeg fr ordnet meg skiutsyr blir det noe langrenn innimellom ogs, men da sammen med snnen min, s det blir ikke trening i den forstand.

2 kommentarer

Silje

26.des.2009 kl.19:13

S gy, dette klarer du..:D

kaffedamen

26.des.2009 kl.20:13

Silje: Jepp, det skal bra det. ;)

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste r.

Kategorier

Arkiv

hits