Trening 28.12.09

Da var frste kt av 2010-treninga unnagjort, litt i forkant av rsskiftet. Det gikk som forventet, etter flere uker med lavere treningsintensitet enn i vr, sommer og hst.

Sykkel
Mila: 17 minutter 59 sekunder, topp-puls 170
Det var skikkelig tungt i midtpartiet, og jeg hadde lyst til gi meg, men jeg beit tenna sammen og fortsatte. Det er som regel fra 4 til 7 km det er hardt, og s gr det greit resten av tida. Jeg tok i det jeg klarte, for se hvordan jeg ligger an tidsmessig p mila n, og syns ikke det er s ille med 23 sekunder etter persen, med tanke p at jeg ikke har syklet p denne mten p flere uker. Jeg tror mlet jeg har satt meg er oppnelig.

Styrke
Utfall - 10 x 2 (8 kgs manualer)
Stende roing - 10 x 2 (9 kgs manualer)
Bryst - 10 x 2 (15 kg vektstang)
Triceps - 10 x 2 (15 kg vektstang)
Biceps - 20 x 2 (6 kg venstre/8 kg hyre)
Nedre mage - 10 x 2 (8 kg manual)
Planken - 30 x 2 rolige utpust
Sidelengs planke - 8 x 2 rolige utpust pr side
Bekkenvelse - 10 x 3 rolige utpust

Alle velsene gikk fint, men jeg valgte bare kjre to set i stedet for tre, fordi nakken og ryggen ikke er helt bra for tida. Roingen var passe tung med 9 kgs manualer, bare s vidt jeg klarte gjennomfre 10 reps. Brystvelsen var ogs hard. Ellers var de andre velsene som vanlig. Jeg tror jeg kan ligge p de kiloene jeg gjr et par uker til, fr jeg ker p enkelte velser. Planken gr veldig fint framover, og jeg tror ikke det skal vre noe problem klare mlet der heller. Jeg er utrolig stolt av at jeg klarer den n! Det fltes nemlig helt umulig ut for bare et par mneder siden, bde pga skuldreproblemene og svak coremuskulatur. Jeg fikk veldig vondt i venstre skulder etter sidelengs planke, men det gikk over etter stretchinga, s jeg fr bare se det an hvordan det fungerer de neste dagene.

Stretching
Hele programmet.

Det var veldig deilig tye skikkelig igjen. Det hjelper bde p vonde muskler og som avspenning. Jeg syns fortsatt det gr veldig sakte framover, men det er fordi jeg er utlmodig. Jeg skulle helst ha vrt myk i gr. Jeg s ei som sikkert er danser som tyde da jeg var p trening fr jul. Jeg skulle virkelig nske at jeg kunne bli s myk, men det tviler jeg p er mulig. Jeg var ikke veldig myk som barn engang. Regner med at jeg merker mer framgang n som jeg skal begynne med yoga to ganger i uka i hvert fall.

Det var behagelig lite folk p trening i dag, og det kommer vel til fortsette helt fra til mandag og tirsdag etter nyttr. I fjor var det helt stappa de to dagene. Jeg fr prve legge treninga til litt ukurante tider for unng det verste rushet. I morgen skal jeg vre med p Xycling-time med Ellen. Det blir bra!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste r.

Kategorier

Arkiv

hits