Trening 28.12.09

Da var første økt av 2010-treninga unnagjort, litt i forkant av årsskiftet. Det gikk som forventet, etter flere uker med lavere treningsintensitet enn i vår, sommer og høst.

Sykkel
Mila: 17 minutter 59 sekunder, topp-puls 170
Det var skikkelig tungt i midtpartiet, og jeg hadde lyst til å gi meg, men jeg beit tenna sammen og fortsatte. Det er som regel fra 4 til 7 km det er hardt, og så går det greit resten av tida. Jeg tok i det jeg klarte, for å se hvordan jeg ligger an tidsmessig på mila nå, og syns ikke det er så ille med 23 sekunder etter persen, med tanke på at jeg ikke har syklet på denne måten på flere uker. Jeg tror målet jeg har satt meg er oppnåelig.

Styrke
Utfall - 10 x 2 (8 kgs manualer)
Stående roing - 10 x 2 (9 kgs manualer)
Bryst - 10 x 2 (15 kg vektstang)
Triceps - 10 x 2 (15 kg vektstang)
Biceps - 20 x 2 (6 kg venstre/8 kg høyre)
Nedre mage - 10 x 2 (8 kg manual)
Planken - 30 x 2 rolige utpust
Sidelengs planke - 8 x 2 rolige utpust pr side
Bekkenøvelse - 10 x 3 rolige utpust

Alle øvelsene gikk fint, men jeg valgte å bare kjøre to set i stedet for tre, fordi nakken og ryggen ikke er helt bra for tida. Roingen var passe tung med 9 kgs manualer, bare så vidt jeg klarte å gjennomføre 10 reps. Brystøvelsen var også hard. Ellers var de andre øvelsene som vanlig. Jeg tror jeg kan ligge på de kiloene jeg gjør et par uker til, før jeg øker på enkelte øvelser. Planken går veldig fint framover, og jeg tror ikke det skal være noe problem å klare målet der heller. Jeg er utrolig stolt av at jeg klarer den nå! Det føltes nemlig helt umulig ut for bare et par måneder siden, både pga skuldreproblemene og svak coremuskulatur. Jeg fikk veldig vondt i venstre skulder etter sidelengs planke, men det gikk over etter stretchinga, så jeg får bare se det an hvordan det fungerer de neste dagene.

Stretching
Hele programmet.

Det var veldig deilig å tøye skikkelig igjen. Det hjelper både på vonde muskler og som avspenning. Jeg syns fortsatt det går veldig sakte framover, men det er fordi jeg er utålmodig. Jeg skulle helst ha vært myk i går. Jeg så ei som sikkert er danser som tøyde da jeg var på trening før jul. Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne bli så myk, men det tviler jeg på er mulig. Jeg var ikke veldig myk som barn engang. Regner med at jeg merker mer framgang nå som jeg skal begynne med yoga to ganger i uka i hvert fall.

Det var behagelig lite folk på trening i dag, og det kommer vel til å fortsette helt fra til mandag og tirsdag etter nyttår. I fjor var det helt stappa de to dagene. Jeg får prøve å legge treninga til litt ukurante tider for å unngå det verste rushet. I morgen skal jeg være med på Xycling-time med Ellen. Det blir bra!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste år.

Kategorier

Arkiv

hits