Trening 09.01.10

Jeg hadde store problemer med angst i går, og klarte ikke å dra på xyclingtimen jeg hadde planlagt. Jeg hadde ikke tenkt at angst skulle bli noe tema i denne bloggen, men siden det ofte er grunnen til at jeg ikke klarer å gjennomføre det jeg har planlagt er det vel greit å ha nevnt at det er det jeg sliter med i hvert fall. I går var det altså en ekstra vanskelig dag sånn sett, og jeg er stolt av at jeg i det hele tatt kom meg på trening. Det hjelper alltid å trene, og jeg jobber selvfølgelig bevisst med å ikke la angsten styre meg, men det er ikke alltid jeg lykkes (noe som ofte forsterker angsten også). Uansett, treninga i går:

Sykkel
30 minutter - 14 km, intervallprogram
Fin økt. Ikke for hardt, men ikke lett heller. Hadde ikke den vanlige tunge perioden mellom 4 og 7 km faktisk, men syklet jevnt hele veien. Ikke noe problem å holde i 30 minutter.

Mageøvelser
Situps - 20 x 2
Skrå situps - 20 x 2
Planken - 30 x 2
Bekken - 10 x 4
De siste 20 på den siste planken var et helvete, men jeg forbannet meg på at jeg skulle klare det. Og det gjorde jeg. ;)

Stretching
Hele programmet
Brukte god tid, klarte å holde fokus på det jeg holdt på med det meste av tiden. Viktig at jeg unngår å komme inn i tankespor som leder til angst igjen når jeg roer ned etter treningsøkta på en sånn dag.

Det er veldig godt å kjenne at kroppen ikke "svikter" meg, selv om jeg ikke har trent skikkelig på ganske lenge egentlig. Jeg har klart noen bra økter innimellom, men ikke 4-5 god økter pr uke som jeg gjorde i høst. Jeg prøver å komme inn i rutinen igjen, siden jeg både liker å trene og vet at det hjelper fysisk og psykisk.
Stikkord:

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener neste år.

Kategorier

Arkiv

hits