Trening 24.01.10

Yoga
Nybegynnerprogrammet på dvd.

Xycling (55 minutter)
Dette var en ny time for meg, eller ny instruktør, rettere sagt. Hun hadde en litt annerledes tilnærming enn de andre instruktørene jeg liker, men det funket for meg. Jeg fikk tatt ut det jeg hadde i beina. Jeg kjente at jeg fortsatt hadde litt å gå på kondismessig, men det var greit å ikke være helt ødelagt etter time, med tanke på at jeg skulle trene styrke også. Dette er en time jeg godt kan bruke på søndager.

Styrke
Planken - 30 x 2
Bekkenøvelse - 10 x 3 rolige utpust
Stående roing - 10 x 3 (9 kgs manualer)
Situps med rotasjon - 20 x 3 (5 kg medisinball)
Biceps - 10 x 3 (6 kg venstre/8 kg høyre)
Double leg stretch - 10 x 3 (8 kg manual)
Bryst - 10 x 3 (15 kg vektstang)
Triceps - 10 x 3 (15 kg vektstang)
Sleit skikkelig med å klare de siste fem på andre planke, men beit sammen tennene (bokstavelig talt) og gjennomførte. Situps med rotasjon kan jeg godt øke antall reps på allerede neste gang, det ble for lett, men det var første gang jeg prøvde på egen hånd (ble introdusert for øvelsen i Styrke & Core-timen). På de andre øvelsene ligger jeg akkurat på vippepunktet for å klare alle reps, og er fornøyd. Bør klare å øke om et par uker, hvis jeg trener styrke tre ganger i uka heretter.

Stretching
Hele programmet.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Aktiv dame med barn og hund. Har fibromyalgi, men holder sykdommen i sjakk med kosthold og trening. Skal omskoleres til personlig trener i løpet av 2010.

Kategorier

Arkiv

hits