Trening uke 38 - mandag

Mandag

Easy Xycling - 40 minutter

Veldig fornøyd med gjennomføringen av økta! Jeg hadde bestemt på forhånd at jeg skulle utfordre meg ekstra på sittende, tung tråkking, siden det er det området jeg føler jeg lurer meg selv litt på innendørssyklinga (ikke så lett å lure seg unna utendørs, da kommer man ingen vei). Selv om det var en Easy-time var det ikke noe problem for meg å justere etter egen form, og jeg fikk tatt meg ut så mye som jeg hadde tenkt. Instruktøren er veldig motiverende og flink, noe som selvsagt bidro til at jeg nådde målet mitt. :)

 

Styrke

Jeg gikk gjennom det nye styrkeprogrammet mitt for første gang i dag. Jeg tok bare overkroppen, siden øvelsene jeg har satt opp på beina blir litt for tunge når jeg har tatt meg ut på sykling først. Det ble derfor:

Stående roiing - 10 x 3 (20 kg vektstang)

Diagonalløft - 10 x 3

Sittende flies - 10 x 3 (4 og 6 kg manualer)

Stående sidebøy - 10 x 3 (10 kg manualer)

Skulderrull bakover - 10 x 2 (10 kg manualer)

Omvendt crunch - 10 x 3

Skrå crunch - 10 x 3




Jeg er litt i tvil om jeg skal bruke flies eller en annen øvelse for brystmusklene, for det kjentes ut som armene er for svake til at jeg kan bruke så tunge vekter at brystmuskelen får utbytte av det. Vi får se hvor støl jeg blir, så får jeg en viss pekepinn på om det tar der det skal. Skulderrullen er jeg også i tvil om, siden jeg har en betennelse i skulderleddene som har en tendens til å blusse opp hvis det blir for mye. Jeg kjørte bare 2 set, for jeg kjente at det ikke ville være lurt å presse mer der. Jeg må bare se hvordan det føles i morgen.

Planen er nå at jeg skal trene styrke på de store muskelgruppene 2-3 ganger pr uke (pr muskelgruppe). Jeg kommer til å variere øvelsene underveis, sannsynligvis fra uke til uke. I tillegg har jeg et program for utholdenhet, og et for tøyeøvelser. Foreløpig skal testing på sykkel foregå ute, første gang i morgen (med mindre været er helt forferdelig).

Det var deilig å komme i gang med styrketreningen igjen! Det kommer ikke til å føles så deilig utover kvelden og i morgen, men det får gå. ;)

4 kommentarer

Kari

20.sep.2010 kl.14:53

Skikkelig flink er du! :))

På sunt vis

20.sep.2010 kl.15:47

Flink å trene. Styrketrening er super bra! Det som er litt dumt med å starte med styrketrening er at du får lett gangsperr dagen etter ;) been there!

kaffedamen

20.sep.2010 kl.18:12

På sunt vis: Takk! :) Ja, styrketrening er både bra og viktig, og dessuten syns jeg det er moro! Gruer meg litt til jeg skal kjøre beinprogrammet senere uka. Blir nok gangsperre da ja. Sånn går det når det er noen uker siden forrige skikkelige økt for beina. ;)

kaffedamen

20.sep.2010 kl.18:12

Kari: Takk, søta! :D

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Student på Norges Idrettshøyskole, jobber deltid med litteratur. Følg også http://hjemsted.blogg.no/

bloglovin

By: TwitterButtons.com
By TwitterButtons.com

Kategorier

Arkiv

hits