Trening uke 38 - mandag

Mandag

Easy Xycling - 40 minutter

Veldig fornyd med gjennomfringen av kta! Jeg hadde bestemt p forhnd at jeg skulle utfordre meg ekstra p sittende, tung trkking, siden det er det omrdet jeg fler jeg lurer meg selv litt p innendrssyklinga (ikke s lett lure seg unna utendrs, da kommer man ingen vei). Selv om det var en Easy-time var det ikke noe problem for meg justere etter egen form, og jeg fikk tatt meg ut s mye som jeg hadde tenkt. Instruktren er veldig motiverende og flink, noe som selvsagt bidro til at jeg ndde mlet mitt. :)

Styrke

Jeg gikk gjennom det nye styrkeprogrammet mitt for frste gang i dag. Jeg tok bare overkroppen, siden velsene jeg har satt opp p beina blir litt for tunge nr jeg har tatt meg ut p sykling frst. Det ble derfor:

Stende roiing - 10 x 3 (20 kg vektstang)

Diagonallft - 10 x 3

Sittende flies - 10 x 3 (4 og 6 kg manualer)

Stende sideby - 10 x 3 (10 kg manualer)

Skulderrull bakover - 10 x 2 (10 kg manualer)

Omvendt crunch - 10 x 3

Skr crunch - 10 x 3




Jeg er litt i tvil om jeg skal bruke flies eller en annen velse for brystmusklene, for det kjentes ut som armene er for svake til at jeg kan bruke s tunge vekter at brystmuskelen fr utbytte av det. Vi fr se hvor stl jeg blir, s fr jeg en viss pekepinn p om det tar der det skal. Skulderrullen er jeg ogs i tvil om, siden jeg har en betennelse i skulderleddene som har en tendens til blusse opp hvis det blir for mye. Jeg kjrte bare 2 set, for jeg kjente at det ikke ville vre lurt presse mer der. Jeg m bare se hvordan det fles i morgen.

Planen er n at jeg skal trene styrke p de store muskelgruppene 2-3 ganger pr uke (pr muskelgruppe). Jeg kommer til variere velsene underveis, sannsynligvis fra uke til uke. I tillegg har jeg et program for utholdenhet, og et for tyevelser. Forelpig skal testing p sykkel foreg ute, frste gang i morgen (med mindre vret er helt forferdelig).

Det var deilig komme i gang med styrketreningen igjen! Det kommer ikke til fles s deilig utover kvelden og i morgen, men det fr g. ;)

4 kommentarer

Kari

20.sep.2010 kl.14:53

Skikkelig flink er du! :))

P sunt vis

20.sep.2010 kl.15:47

Flink trene. Styrketrening er super bra! Det som er litt dumt med starte med styrketrening er at du fr lett gangsperr dagen etter ;) been there!

kaffedamen

20.sep.2010 kl.18:12

P sunt vis: Takk! :) Ja, styrketrening er bde bra og viktig, og dessuten syns jeg det er moro! Gruer meg litt til jeg skal kjre beinprogrammet senere uka. Blir nok gangsperre da ja. Snn gr det nr det er noen uker siden forrige skikkelige kt for beina. ;)

kaffedamen

20.sep.2010 kl.18:12

Kari: Takk, sta! :D

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Student p Norges Idrettshyskole, jobber deltid med litteratur. Flg ogs http://hjemsted.blogg.no/

bloglovin

By: TwitterButtons.com
By TwitterButtons.com

Kategorier

Arkiv

hits