Trening uke 38 - onsdag og lørdag

Onsdag

Styrke

Utfall - 10 x 2 (9 kg manualer)

Knebøy med manualer - 10 x 2 (9 kg manualer)

Bittelite program på onsdag, men det dekket muskelgruppene og øvelsene jeg ville teste. Jeg skal kjøre tre set på disse øvelsene til vanlig, men siden det er lenge siden jeg har trent styrke tok jeg det litt piano på første økt. Like greit sikkert, for jeg ble sykt støl.



Mat etter trening på onsdag: lun salat med squash og lammepølse.

 

Lørdag

Xycling Intervall - 55 minutter

På lørdager trener jeg sammen med Tine fra jobben, og i dag passet det veldig bra med en skikkelig sykkeløkt. Jeg så at det var en av favorittinstruktørene mine som skulle ha timen, og da var det bare å slenge seg med. Stig, som instruktøren heter, er utrolig flink til å motivere, og bruker musikk som også fungerer veldig bra for meg. Jeg fikk tatt ut absolutt alt jeg hadde, og var litt over melkesyreterskel i et par av de siste intervallene. Det er deilig å kjenne at jeg klarer å presse meg, og at pulsen faller ganske raskt etter påkjenningene. Med andre ord, at kroppen virker under press, og at jeg har et godt treningsgrunnlag nå.

Styrke

Første gjennomføring av hele programmet i én økt. Som nevnt over var jeg sykt støl etter beinøkta på onsdag, og i går ettermiddag var jeg vel usikker på om jeg i det hele tatt ville klare sykkel og styrke på bein i dag. Heldigvis hadde det avtatt litt da jeg våknet i dag, og etter at jeg ble skikkelig varm under xyclingen gikk det fint. Det var ikke kjempebehagelig, men det var ikke uutholdelig heller. Jeg gjorde noen endringen i programmet etter testingen tidligere i uka, så dagen ble seende slik ut:

Utfall med hantler - 10 x 2 (9 kg)

Knebøy med hantler - 10 x 2 (9 kg)

Foroverbøyd roing - 10 x 3 (20 kg vektstang)

Liggende brystpress - 10 x 3 (20 kg vektstang)

Diagonalløft - 10 x 3

Sidebøy med hantler - 10 (pr side) x 3 (10 kg)

Skulderrulle bakover med hantler - 10 (10 kg)

Omvendt crunch - 10 x 3

Skrå crunch - 10 x 3

Stort sett fornøyd med hvordan programmet ser ut nå, men skulderrulle kommer jeg til å ta ut. Jeg kjenner at det ikke er en øvelse som passer for skuldrene mine. Da tar jeg heller inn igjen shrugs. Brystpress med stang funker mye bedre enn flies, fordi jeg kan bruke så mange kilo at brystmuskelen får belastning. Veldig fornøyd med dagens gjennomføring!

Stretching

Stort program som går på alle de store muskelgruppene, og dessuten med ekstra fokus på problemområder for meg, dvs bakside lår, rygg og nakke. Det er deilig å roe ned både kropp og sinn med en lang tøyeøkt etter trening.

 

2 kommentarer

dinosau

25.sep.2010 kl.14:31

Den lune salaten så FANTASTISK god ut :-D

Stå på videre med trening, imponerende innsats :-) God helg!

kaffedamen

25.sep.2010 kl.14:55

dinosau: Takk, takk! God helg til deg og! :D

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

35, Oslo

Student på Norges Idrettshøyskole, jobber deltid med litteratur. Følg også http://hjemsted.blogg.no/

bloglovin

By: TwitterButtons.com
By TwitterButtons.com

Kategorier

Arkiv

hits