Trening uke 39

Mandag

Sykkel
30 minutter variert løype på spinningsykkel. Moderat pulsnivå (60 - 80 % av makspuls). Jeg hadde ikke med min egen musikk, så jeg måtte bare sykle etter musikken på Elixia. Jeg merker at det ikke er helt optimalt, og at jeg ikke klarer å presse meg like mye hvis jeg ikke har musikk som "hjelper" meg litt.

Styrke
Utfall med hantler - 10 x 3 (9 kg)
Knebøy med hantler - 10 x 3 (9 kg)
Foroverbøyd roing - 10 x 3 (25 kg vektstang)
Liggende brystpress - 10 x 3 (15 kg vektstang)
Diagonalløft - 10 x 3
Sidebøy med hantler - 10 (pr side) x 3 (10 kg)
Omvendt crunch - 10 x 3
Bekkenøvelse - 10 x 3
Skrå crunch - 10 x 3

Fin gjennomføring i dag også. Knebøy kjennes for lett ut med 9 kg hantler, så jeg tror jeg skal bytte til markløft i stedet. Jeg trenger å øve på det før eksamen uansett. Jeg kunne selvsagt valgt beinpress, men det får heller komme når jeg trenger enda mer belastning. Jeg la på belastninga med 5 kg på roing, og det kjentes mer riktig. Det var ikke utfordrende nok med 20 kg. Nå kjenner jeg at jeg har tatt meg ut, og det var tungt for beina å sykle hjem. Deilig sliten!

Stretching
Hele programmet.

 

Onsdag

Oppvarming
Sykkel - 10 minutter

Styrke
Utfall med hantler - 10 x 3 (10 kg)
Knebøy med hantler - 10 x 3 (12 kg)
Foroverbøyd roing - 10 x 3 (25 kg vektstang)
Diagonalløft - 10 x 3
Sidebøy med hantler - 10 (pr side) x 3 (10 kg)
Omvendt crunch - 10 x 3
Bekkenøvelse - 10 x 3
Skrå crunch - 10 x 3

Stretching
Hele programmet

Bra økt i dag også. Det er noe som skurrer litt i kroppen min om dagen, men jeg klarte å gjennomføre fint. Økte i vekt både på utfall og knebøy. Det er fryktelig tungt for håndledd og fingre, men det går seg vel til det også. Mulig jeg må ta inn en håndleddsøvelse. Knebøy kjennes fortsatt litt lett, men bedre med 12 enn 9 kgs hantler. Kan sikkert øke enda mer på lørdag.

4 kommentarer

thin love thin life

27.sep.2010 kl.15:56

bruker du en sånn klokke når du trener, som teller alt mulig ? :p Jeg har vurdert å skaffe meg en men er ikke sikker på .. hvordan som er best å bruke.. =)

kaffedamen

27.sep.2010 kl.16:34

thin love thin life: Nei, jeg vet hvor jeg ligger i puls uten klokke, men jeg har faktisk tenkt å kjøpe meg for å få litt mer utbytte av pulstreningen. :) Særlig på intervalltrening kan det være nyttig. Jeg kommer i så fall bare til å kjøpe en enkel modell, som ikke viser stort mer enn pulsen, tenker jeg.

thin love thin life

27.sep.2010 kl.18:06

Hmm.. Ja det er vel det beste :p jeg får fortsette søken! :D

Reidun Signe

28.sep.2010 kl.16:28

Hei og takk for hyggelig kommentar på bloggen min! :-)

Det er gøy å lese om treningen din. Flink er du!

Jeg tok Treningskontaktkurset på: www.osloidrettskrets.no

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

36, Oslo

Student på Norges Idrettshøyskole, jobber deltid med litteratur. Følg også http://hjemsted.blogg.no/

bloglovin

By: TwitterButtons.com
By TwitterButtons.com

Kategorier

Arkiv

hits