Trening uke 42

Mandag
Oppvarming
10 minutter på sykkel

Styrke
Utfall - 10 x 3 (12 kg hantler)
Benpress - 10 x 3 (57,5 kg)
Foroverbøyd roing - 10 x 2 + 6 (30 kg vektstang)
Benkpress - 3 x 3 + 2  (20 kg + egenvekt stang)
Tricepspress i kabelapp - 10 x 3 (8,75 kg)
Diagonalhev - 10 x 3
Situp m/kneløft - 25 x 3
Planke på Bozu - 15 x 2

Utholdenhet
Easy Xycling - 40 minutter

Stretching
Hele programmet

Jeg delte opp styrkeøkta før og etter Xyclingen, og syns det fungerte bra. Jeg droppet biceps, sidehev og skrå crunch i dag. På utfall må jeg finne en tyngre øvelse uten at jeg må opp i vekt på hantlene, for jeg klarer rett og slett ikke å holde tyngre hantler i 10 x 3 reps.

 

Torsdag
Oppvarming
Sykkel - 10 minutter

Styrke
Utfall - 10 x 3 (12 kg hantler)
Benpress - 10 x 3 (62,5 kg)
Brystpress i app - 10 x 3 (15 kg)
Foroverbøyd roing - 10 x 3 (30 kg vektstang)
Sidebøy - 10 x 3 (14 kg hantler)
Diagonalløft - 10 x 3
Situp m/kneløft - 25 x 3
Bekkenøvelse - 10 x 3
Biceps - 10 x 3 (7 kg hantel høyre), 10/8/5 (til utmattelse med 7 kg hantel deretter 5 kg hantel på venstre)
Tricepspress i kabelapp - 10 x 3 (10 kg

Stretching
Hele programmet

Godt fornøyd med gjennomføringen! Droppet planke på Bozu siden skuldre, nakke og hode ikke føltes 100% i dag. Valgte brystpress i apparat, for å se hvordan det fungerer. Kommer til å bruke det som alternativ til vektstang innimellom. På benpress kan jeg øke ganske mye fra gang til gang. Utfall gikk veldig fint i dag, hvis man skal dømme ut fra følelsen i bena, men hantlene er veldig tunge på håndleddene, spesielt på siste set. Første gang jeg klar 10 x 3 med 30 kg på roing! Én gang til med 30, så kan jeg øke, tenker jeg.

Søndag
Utholdenhet
Xycling - 55 minutter
Ny instruktør (for meg i hvert fall), og nytt program. Vekslet mye mellom sittende og stående, og det tok godt i beina. Jeg var ikke fokusert, så jeg syns ikke økta ble optimal, men jeg fikk da opp pulsen og gjennomførte.

Styrke
Utfall - 10 x 2 (12 kg hantler)
Benpress - 10 x 2 (65 kg)
Brystpress i app - 10 x 2 + 7 (17,5 kg)
Foroverbøyd roing - 10 x 2 + 7 (30 kg vektstang)
Sidebøy - 10 x 3 (14 kg hantler)
Double leg stretch m/hantel - 10 x 2 (7 kg)
Bekkenøvelse - 10 x 3
Diagonalløft - 10 x 3
Planken på Bozu - 15 x 2
Biceps - 10 x 3 høyre (7 kg), 10 x 3 venstre (5/4/4 7 kg, 5/6/6 5 kg)
Tricepspress i kabelapp - 10 x 3 (11, 25 kg)

Valgte 2 set på beina etter sykkeløkta. Jeg kjente på de andre øvelsene at jeg ikke er 100% i dag, men er fornøyd med å ha jobbet til utmattelse i alle øvelser.

Stretching
Hele programmet

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kaffedamen

kaffedamen

36, Oslo

Student på Norges Idrettshøyskole, jobber deltid med litteratur. Følg også http://hjemsted.blogg.no/

bloglovin

By: TwitterButtons.com
By TwitterButtons.com

Kategorier

Arkiv

hits